Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(22)
Forma i typ
Książki
(22)
Publikacje naukowe
(8)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(15)
tylko na miejscu
(9)
nieokreślona
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(9)
Kielce - Czytelnia
(6)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(1)
Busko zdrój - czytelnia
(1)
Opatów - wypożyczalnia
(1)
Pińczów - wypożyczalnia
(1)
Pińczów - czytelnia
(1)
Sandomierz - czytelnia
(1)
Starachowice - wypożyczalnia
(1)
Starachowice - czytelnia
(2)
Staszów - wypożyczalnia
(3)
Autor
Boksa Ewa
(5)
Michalska Agata
(4)
Połowniak-Wawrzonek Dorota
(4)
Zbróg Piotr
(3)
Zbróg Zuzanna
(3)
Adamek Irena
(2)
Kominek Andrzej
(2)
Bartosik Bożena
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Bolińska Marta
(1)
Boyd Pete
(1)
Chłosta-Sikorska Agnieszka
(1)
Czerwiec Karolina
(1)
Głogowska Urszula
(1)
Kot Urszula
(1)
Kowal Stanisław
(1)
Kowalczyk Joanna (językoznawstwo)
(1)
Mgłosiek-Nowak Joanna
(1)
Mrozowska Sylwia
(1)
Penkowska Grażyna (1955- )
(1)
Popiołek Bożena (1962- )
(1)
Potyrała Katarzyna
(1)
Szplit Agnieszka
(1)
Słaby Agnieszka (1983- )
(1)
Sławiński Piotr (1968- )
(1)
Zaręba Andrzej (1964- )
(1)
Zbróg Zuzanna (pedagogika)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(14)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
Kraj wydania
Polska
(22)
Język
polski
(20)
angielski
(1)
Odbiorca
6-8 lat
(1)
Językoznawcy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Język polski
(7)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Frazeologia
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Autyzm
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Uczniowie klas początkowych
(2)
Alalia
(1)
Archiwistyka
(1)
Arteterapia
(1)
Badania naukowe
(1)
Biografistyka
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Dysartria
(1)
Dyslalia
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko niepełnosprawne intelektualnie
(1)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(1)
Dziecko z SMA zob. też Dziecko z rdzeniowym zanikiem mięśni
(1)
Dziecko z Zespołem Downa
(1)
Dziecko z Zespołem Pataua
(1)
Dziecko z chorobą Werdniga-Hoffmana
(1)
Dziecko z chorobą von Recklinghausena
(1)
Dziecko z hipotonią posturalna
(1)
Dziecko z mózgowym porażeniem dziecięcym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością sprzężoną
(1)
Dziecko z rdzeniowym zanikiem mięśni
(1)
Dziecko z tracheostomią
(1)
Dziecko z zespołem chromosomowym
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Fleksja
(1)
Fredro, Aleksander (1793-1876)
(1)
Funkcje poznawcze
(1)
Hipotonia
(1)
Interpunkcja
(1)
Język rosyjski
(1)
Kombinezon TheraTogs
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura
(1)
Literatura polska
(1)
Metafora
(1)
Metoda Ruchu Rozwijającego
(1)
Metoda Shantal
(1)
Metoda glottodydaktyki
(1)
Metoda relaksacji H. Wintreberta
(1)
Metoda stymulacji bazalnej Fröhlicha
(1)
Mowa
(1)
Myślenie
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauki humanistyczne
(1)
Odżywianie
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Oligofrenopedagogika
(1)
Ortografia
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Ośrodek Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczy im. Marii Majewskiej (Kielce)
(1)
Pamięć zbiorowa
(1)
Paradygmat
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym. Koło w Kielcach
(1)
Postawy wobec niepełnosprawnych
(1)
Prawo konstytucyjne
(1)
Przysłowia
(1)
Rdzeniowy zanik mięśni
(1)
Rodzeństwo osób niepełnosprawnych
(1)
Rodzina
(1)
Rodzina dziecka niepełnosprawnego
(1)
Rodzina dziecka z Zespołem Downa
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Serial filmowy
(1)
Sialidoza
(1)
Specjalne potrzeby komunikacyjne
(1)
Studium przypadku
(1)
Stylistyka
(1)
Stymulacja bazalna
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Szkolnictwo średnie
(1)
Słownictwo
(1)
Słowotwórstwo
(1)
Terminologia
(1)
Tożsamość społeczna
(1)
Uczniowie szkół średnich
(1)
Wizualizacja (nauczanie)
(1)
Wolontariat
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Zabawa symboliczna
(1)
Zbiory archiwalne
(1)
Źródłoznawstwo
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1801-1900
(2)
1901-2000
(2)
1801-
(1)
1901-
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Małogoszcz (woj. świętokrzyskie)
(1)
Polska
(1)
Rosja
(1)
Sandomierz (woj. świętokrzyskie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(4)
Podręczniki
(3)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Poradnik
(2)
Film amerykański
(1)
Film polski
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Pieśń i piosenka
(1)
Piosenka polska
(1)
Słownik
(1)
Słownik dwujęzyczny
(1)
Słownik polsko-rosyjski
(1)
Słownik rosyjsko-polski
(1)
Słownik terminologiczny
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(7)
Edukacja i pedagogika
(5)
Psychologia
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Historia
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
22 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: S. 13-16 : Działalność Polskiego Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym Koło w Kielcach / Iwona Godek.
Zawiera: S. 17-25 : Znaczenie wolontariuszy w realizacji projektu "Nie jestem sam" - rehabilitacja i wsparcie dzieci i młodzieży niepełnosprawnej" / Mariola Kosiór.
Zawiera: S. 27-37 : Organizacja i zadania Ośrodka Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczego PSOUU Koło w Kielcach / Justyna Piątkowska.
Zawiera: S. 41-54 : Rodzeństwo osób niepełnosprawnych - zaniedbany profil rehabilitacji psychopedagogicznej / Joanna Konarska.
Zawiera: S. 55-66 : Inteligencja emocjonalna i umięjetności asertywne oligofrenopedagogów a jakość ich komunikacji z rodzicami dzieci niepełnosprawnych / Urszula Kot, Joanna Mgłosiek-Nowak.
Zawiera: S. 67-75 : Program "Kielce - znam swoje miasto" jako psychoedukacyjna propozycja pracy z dziećmi z niepełnosprawnością sprzeżoną / Urszula Kot, Joanna Mgłosiek-Nowak.
Zawiera: S. 79-84 : Sialidoza - doniesienia wstępne. Studium przypadku / Beata Szczepanowska-Wołowiec, Justyna Pogorzelska, Agata Michalska.
Zawiera: S. 85-101 : Diagnoza i terapia dzieci z rzadkimi zespołami chromosowymi oraz opieka nad nimi - wybrane aspekty (Przyjęcie diagnozy, Wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka z rzadkim zespołem genetycznym, Formy działań wspomagających rozwój dziecka, Specyfika opieki nad dzieckiem z rzadkim zespołem genetycznym) / Urszula Klajmon-Lech.
Zawiera: S. 103-117 : Wpływ widzialnego światła spolaryzowanego i koloroterapii na funkcjonowanie dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną / Jolanta Dudek, Agata Michalska, Alojzy Brol.
Zawiera: S. 119-128 : Kombinezon theratogs a stabilność posturalna pacjentów z centralną hipotonią. Doniesienia wstępne / Agata Michalska, Jolanta Dudek, Michał Linowski, Anna Tarasow-Zych.
Zawiera: S. 129-133 : Stymulacja bazalna (od podstaw) - koncept profesora Fröhlicha / Paweł Wiktor.
Zawiera: S. 137-146 : Metody i zasady terapii mowy osób niepełnosprawnych intelektualnie - wskazówki praktyczne / Magdalena Łabędzka-Piróg.
Zawiera: S. 147-172 : Zabawa symboliczna w rozwijaniu aktywności komunikacyjnej u dzieci ze sprzężonymi upośledzeniami / Elżbieta Maria Minczakiewicz.
Zawiera: S. 173-183 : Oddziaływanie za pośrednictwem sztuki jako forma wspomagania rozwoju dzieci z dysfunkcjami narządu ruchu w wieku wczesnoszkolnym / Anna Stawecka.
Zawiera: S. 185-198 : Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z Zespołem Downa - perspektywa logopedyczna / Ewa Boksa, Zuzanna Zbróg.
Zawiera: S. 199-205 : Dyslalia, alalia, opóźniony rozwój mowy i dysartria - diagnoza różnicowa / Ewa Boksa, Zuzanna Zbróg.
Zawiera: S. 209-221 : Możliwości funkcjonalne w zakresie komunikacji dziecka z rdzeniowym zanikiem mięśni typ SMA I. Spojrzenie terapeuty NDT-BOBATH / Katarzyna Padula.
Zawiera: S. 223-245 : Dziecko głuchoniewidome z niepełnosprawnością ruchową oraz intelektualną głębokiego stopnia - wybrane formy terapii wykorzystywane w pracy rewalidacyjno-wychowawczej / Małgorzata Nawrocka.
Zawiera: S. 247-253 : "Twoja kolej, Ala". O początkach pracy w zakresie AAC z dziewczynką z Zespołem Downa / Edyta Cisło.
Zawiera: S.255-262 : Analiza funkcjonowania dziecka z Zespołem Pataua (studium przypadku) / Aleksandra Baran, Aneta Szewczyk.
Zawiera: S. 263-286 : Komunikacja językowa u dziecka z chorobą von Recklinghausena (studium przypadku) / Agata Bożek.
Zawiera: S. 287-298 : Terapia Weroniki - dziewczynki z tracheostomią - zastosowanie metody glottodydaktyki (studium przypadku) / Iwona Machnik.
Zawiera: S.299-314 : Terapia Weroniki - dziewczynki po rekonstrukcji krtani - zastosowanie metody glottodydaktyki (studium przypadku) / Iwona Machnik.
Historia PSOUU Koło w Kielcach. Formy działalności PSOUU. Ośrodek Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczy (OREW) jako placówka zapewniająca kompleksową edukację, rehabilitację i opiekę swoim wychowankom - cele i zadania placówki, ogólna charakterystyka ośrodka, organizacja i formy pracy w ośrodku (baza lokalowa, sale terapeutyczne, wyposażenie pomieszczeń), plan i przebieg zajęć, uczniowie i kadra pracownicza.
Ocena poziomu inteligencji emocjonalnej, asertywności oraz zdolności komunikacyjnych oligofrenopedagogów - badania z wykorzystaniem Kwestionariusza Inteligencji Emocjonalnej (INTE), "Mapy asertywności", testu oceny zdolności komunikacyjnych.
Program autorski "Kielce - znam swoje miasto", realizowany przez OREW w Kielcach. Cele programu: wspomaganie rozwoju ucznia w ujęciu holistycznym, rozwijanie umiejętności poznawczych i społecznych, poszerzanie zasobu wiadomości, kształtowanie i rozwijanie osobowości ucznia ze sprzężonymi zaburzeniami rozwojowymi.
Studium przypadku kobiety z rozpoznana SIALIDOZĄ.
Wyniki badań retrospektywnych przeprowadzonych metodą wywiadu z rodzicami lub opiekunami dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym i autyzmem. Dzieci objęte badaniami korzystały z koloroterapii w warunkach domowych. W załączniku wzór ankiety.
Celem badań przeprowadzonych przez zespół była ocena efektów terapeutycznych wynikających ze stosowania u dzieci z hipotonią posturalną kombinezonu TheraTogs.
Metody i zasady terapii mowy dziecka niepełnosprawnego intelektualnie. Schemat (metody) badania logopedycznego. Klasyfikacje metod terapii logopedycznej. Przedstawiono wnioski z badania logopedycznego przeprowadzonego wśród uczniów klas I-VI szkoły podstawowej w Małogoszczu.
Założenia teoretyczne i pragmatyczne podstawy rozwoju zabawy symbolicznej. Dialog matki z dzieckiem źródłem doznań inspirujących rozwój zabawy symbolicznej. Rozwój funkcji semiotycznej w zabawie dziecka. Obiekt przejściowy i jego funkcja w zabawie dzieci o zróżnicowanych potrzebach i możliwościach rozwoju. zabawa symboliczna forma dialogu dziecka z otoczeniem. Poznawczo-komunikacyjny aspekt rozwoju zabawy symbolicznej.
Wspomaganie rozwoju dziecka z Zespołem Downa - wyjaśnienia terminologiczne, Wczesna interwencja terapeutyczna, wczesne wspomaganie rozwoju - integracja oddziaływań stymulujących rozwój dziecka, wczesna terapia logopedyczna - warunek efektywnej pomocy, specyfika diagnozy i terapii logopedycznej dziecka z Zespołem Downa, rodzice - ważne ogniwo w procesie terapeutycznym
Co to jest SMA (Spinal Muscular Atrophy)? Wprowadzenie celów terapii jako odpowiedź na zagadnienia kluczowe. Koncepcja NDT-Bobath. Charakterystyka dziewczynki - typ SMA I, choroba Werdniga-Hoffmana: funkcjonowanie dziecka w środowisku domowym, pozycjonowanie dziewczynki, komunikacja alternatywna, kolejność postępowania, wyznaczanie celów. Aktywności podejmowane przez dziecko po wprowadzeniu modyfikacji według koncepcji NDT-Bobath oraz komunikacji alternatywnej.
Przedstawiono sylwetkę 10-letniej dziewczynki głuchoniewidomej, z niepełnosprawnością umysłową w stopniu lekkim i mózgowym porażeniem dziecięcym. Metody wykorzystywane w pracy rewalidacyjno-wychowawczej: masaż, masaż Shantal, metoda stymulacji bazalnej Fröhlicha, stymulacja poprzez doświadczanie ruchu, metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, , stymulacja polisensoryczna, zabawy tworzywami bezkształtnymi, zabawy paluszkowe, Szczoteczkowanie, metody relaksacyjne, relaksacja według Wintreberta.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 263304/ czyt. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 258319/czyt. 930 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Symbol UKD: 81'366 81'367 811.162.1
Bibliografia na stronach 215-[216].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 262525 (1 egz.)
Książka
Książka
W koszyku
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Symbol UKD: 811.162.1 811.162.1'35 811,162.1'374
Bibliografia na stronach 201-[202].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 262526 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: S. 11-29 : Uczenie uczenia się - wspieranie edukacyjne ucznia / Irena Adamek.
Zawiera: S. 31-49 : Uczenie się uczniów klas początkowego / Beata Oelszlaeger.
Zawiera: S. 51-68 : Wspomaganie twórczej aktywności językowej uczniów w edukacji wczesnoszkolnej / Beata Sufa.
Zawiera: S. 69-84 : Rozbudzanie motywacji do uczenia się matematyki / Anna Jakubowska-Bryx.
Zawiera: S. 85-101 : Wiedza i świadomość ekologiczna uczniów klas trzecich szkół podstawowych / Mirosława Parlak.
Zawiera: S. 105-125 : Dziecko z utrudnieniami w rozwoju w przestrzeni społecznej klasy szkolnej / Hanna Krauze-Sikorska.
Zawiera: S. 127-143 : Wielointeligentna edukacja dla dziecka / Aldona Kopik.
Zawiera: S. 145-163 : Dziecko w szkole. Przygotowanie szkoły - przygotowanie do szkoły / Elżbieta Jaszczyszyn.
Zawiera: S. 165-181 : Współpraca szkoły z rodzicami dzieci w młodszym wieku szkolnym / Elżbieta Zyzik.
Zawiera: S. 183-199 : Płeć jako kategoria różnicująca opinie uczniów o szkole / Zuzanna Zbróg.
Zawiera: S. 203-221 : Nauczyciel wobec wyzwań edukacyjnych późnej nowoczesności / Jolanta Szempruch.
Zawiera: S. 233-248 : W obliczu rozlicznych wyzwań - model kompetentnego nauczyciela języka obcego w edukacji wczesnoszkolnej / Agnieszka Szplit.
Zawiera: S. 259-273 : Przesłanie nauczycielskiego autorytetu / Anna Szkolak.
Zawiera: S.275-292 : Nauczyciel i jego rola w kształtowaniu postaw dzieci wobec osób chorych i niepełnosprawnych / Iwona Rudek.
Jak wspierać uczenie się dzieci? Projekty działań nauczycielskich wspomagających uczenie się ucznia. Znaczenie pytań. Egzemplifikacja metod służących wspieraniu uczenia się. Technika PMI (E. de Bono), Technika Kuli śniegowej - piramidowa, Technika 635, Technika metaplanu, Technika sześciu myślowych kapeluszy (T. Buzan), Technika powokacji (E. de Bono). Uczenie się w kształceniu zintegrowanym. Uczenie się uczniów klas młodszych - niektóre wyniki badań. Istota i znaczenie aktywności twórczej. Warunki i możliwości stymulowania aktywności twórczej uczniów w klasach I-III, Rola nauczyciela w stymulowaniu aktywności twórczej uczniów, Twórcza aktywność językowa uczniów. Sposoby wspomagania twórczej aktywności językowej uczniów. Twórcze zadania językowe jako stymulator twórczej aktywności językowej uczniów młodszych - propozycje praktyczne. Matematyka jako integralna część edukacji na poziomie wczesnoszkolnym. Motywacja do nauki matematyki w świetle badań własnych. Miejsce i rola edukacji przyrodniczej w edukacji uczniów w młodszym wieku szkolnym. Metody edukacji ekologicznej uczniów w młodszym wieku szkolnym (metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy, metody waloryzacyjne, metody praktyczne, metody asymilacji wiedzy. Relacje interpersonalne jako warunek rozwoju kompetencji społecznych dziecka. Doświadczenie samego siebie i jego wpływ na zachowanie jednostki i pełnienie ról społecznych. Znaczenie transpozycji obrazu Ja dziecka podejmującego edukację szkolną na nowe sytuacje społeczne. "Ja - inni", czyli co pedagog powinien wiedzieć o wybranych determinantach kształtowania się kompetencji społecznych dziecka z utrudnieniami w rozwoju, aby zrozumieć jego zachowania. Teoretyczne i praktyczne aspekty diagnozy dziecka z utrudnieniami w społecznym funkcjonowaniu. Dziecko z utrudnieniami w rozwoju w klasie szkolnej - analiza problemu w świetle badań empirycznych. Teoria inteligencji wielorakich. Koncepcja wielointeligentnej edukacji dla dziecka. Wielointeligentne odkrywanie świata. Zmiany w edukacji a rodzice, przedszkole i szkoła. Kierunki nauczycielskich działań w zakresie "oswajania" dzieci ze szkołą. Konteksty dojrzałości szkolnej. Poprawne relacje między domem rodzinnym a szkołą. Działania szkoły na rzecz adaptacji szkolnej i włączenia dzieci i rodziców do szkolnej społeczności. Poziom wrażliwości szkoły na dziecko. Osobiste nastawienia i oczekiwania dzieci podejmujących obowiązek szkolny. Obrzędy przejścia (włączenia) w społecznośc szkolną. Przestrzeń fizyczna i symboliczna w szkole. Współpraca szkoły z rodzicami a funkcje szkoły. Założenia współpracy szkoły z rodzicami i jej cele i zasady. Warunki skutecznej współpracy szkoły z rodzicami i jej typy. Rozmowa nauczyciela z rodzicami jako warunek skutecznej współpracy. Wybrane formy wzajemnej współpracy. Odmienne traktowanie dziewcząt i chłopców w procesie edukacyjnym. Funkcjonowanie człowieka w czasach późnej nowoczesności. Traumatogenny charakter zmian społecznych. Funkcjonowanie rodziny w późnej nowoczesności. Problemy edukacyjne generowane przez zmiany transformacyjne w Polsce. Zadania nauczyciela wobec zmiany społecznej i edukacyjnej. Kompetencje nauczycieli języków obcych. Model kompetencji nauczycieli języków obcych w edukacji wczesnoszkolnej. Autorytet i jego rodzaje. Rola i funkcje autorytetu w wychowaniu. Tworzenie nauczycielskiego autorytetu. Funkcjonowanie społeczne osób chorych i niepełnosprawnych. Edukacja a postrzeganie osób niepełnosprawnych. Od integracji do inkluzji. Edukacja inkluzyjna alternatywą dla współczesnej edukacji. Nauczyciel wobec choroby i niepełnosprawności.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 250923/czyt.37 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28820 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 279-291.
Poruszono problem rozumienia siebie przez dziecko w wieku przedszkolnym. Podkreślono konieczność poznania pedagogicznych uwarunkowań kształtowania się pojęcia własnego "ja". Przedstawiono wyniki obserwacji funkcjonowania systemu wczesnej edukacji i opieki nad dzieckiem w Finlandii i zestawiono z systemem polskim. Omówiono wnioski z badań empirycznych nad wybranymi aspektami gotowości szkolnej. Podano liczne propozycje wspierania rozwoju językowego, słuchowego, motorycznego, społecznego i emocjonalnego dziecka w wieku przedszkolnym i sześciolatków. W artykułach odniesiono się do zmian w podstawie programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w szkołach podstawowych. Zwrócono uwagę na konieczność zmian w stylu pracy nauczycieli, a także w organizacji środowiska uczenia się dzieci. Podkreślono potrzebę ich wszechstronnego rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28819 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 40984 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 252007 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 252006/czyt.61 (1 egz.)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42235 (1 egz.)
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 41963 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27184 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 263326 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Symbol UKD: 616.896
Bibliogr. s. 155-[157].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40881 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 40882
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 262504 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 258509 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Symbol UKD: 378.091.3
Artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami, są dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliogr. przy pracach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Pińczów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30918 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Odbiorca
Dziedzina i ujęcie
Symbol UKD: 811.162.1'373.7 791(438) 791(73)
Bibliografia, filmografia, netografia, na stronach 313-346. Indeks.
Streszczenie w języku angielskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 263766 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziedzina i ujęcie
Symbol UKD: 811.162.1 81'373.1 81-192 784
Bibliografia na stronach 247-264. Indeks.
Streszczenie angielskie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 262576/ czyt. 80 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 219-227.
Monografia odwołuje się do różnych definicji kultury i kompetencji z nią związanych. Celem autorów jest poprawa reprezentatywności pomiaru kompetencji kulturowych nauczycieli, studentów i uczniów. Praca zawiera refleksję nad nową sytuacją cywilizacyjną i kulturową, która wymaga wsparcia tradycyjnych rodzajów uczestnictwa w kulturze oraz dążenia do modelu edukacyjnego uwzględniającego możliwości budowania nowej kultury edukacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28361 (1 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 30415 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 199-206. Indeksy.
Streszcz. ang., ros.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Sandomierz - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 48474 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 263295 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej